Gorące NOWOŚCI

POPRZEDNI ARTYKUŁ

Kilka ćwiczeń wspomagających odchudzanie

NASTĘPNY ARTYKUŁ

Silvets vs. Slimunox

Pij sok z buraków przed treningiem!

Karolina Śliwko 05 10 komentarzy

Buraki na SOK

Trening na siłowni czy w plenerze powoduje, że nasze ciało spożytkowuje energię dostarczoną wraz z węglowodanami i tłuszczami z diety, a także glikogen z mięśni oraz w odpowiednich warunkach tłuszcz podskórny. Dla zwiększenia efektywności pracy nad własnym ciałem i przedłużenia momentu odczuwania zmęczenia warto sięgnąć przed treningiem po sok z buraków. Jakie ma on właściwości?

Niepozorny, a pełen dobroczynnych składników

Burak jest pospolitym warzywem uprawianym w Polsce. Produkuje się z niego m.in. cukier. Ale trzeba wiedzieć, że jest to warzywo pełne ważnych składników, w szczególności istotnych dla osób aktywnych fizycznie. W burakach, podobnie jak soku produkowanym z użyciem tych warzyw, znajdują się nieograniczone azotany, czyli związki, które wykorzystywane są w organizmie człowieka do produkcji tlenku azotu.

W podobny sposób działa zawarta w suplementach diety Slimunox, IQman czy Largomass arginina i inne suplementy z grupy no-boosterów. Wsparciem dla naszego ciała i rozbudowy mięśni obok związków AAKG w odżywkach dla sportowców i osób odchudzających się może być zwyczajny z pozoru sok z buraków, pity przed treningiem.

Nieograniczone azotany w burakach wspomagają zdolności wysiłkowe człowieka. Dają lepsze dotlenienie i odżywienie naszych mięśni.

Jakich efektów spodziewać się przy regularnym piciu soku z buraków?

Jeśli będziemy regularnie, przed każdym treningiem pić sok z buraków, będziemy mogli w stosunkowo krótkim czasie - około kilku tygodni, dostrzec pozytywne skutki takiej suplementacji. Zmniejszy się odczuwalne przez nas zmęczenie w trakcie trwania wysiłku, dzięki czemu będziemy mogli zwiększyć efektywność i intensywność ćwiczeń. Poprawi się wytrzymałość mięśniowa, a także będzie można szybciej budować pożądaną muskulaturę.

Przygotowanie soku z buraków

Wpływ ćwiczeń i soku z buraków na mózg

Ćwiczenia oddziałują na różne organy w naszym ciele, w tym także na mózg, wywierając na niego korzystny wpływ. Można spotęgować to pozytywne działanie dzięki wypijaniu przed treningiem soku z buraków.

Na Uniwersytecie Wake Forest uczeni przeprowadzili badania nad wpływem na sprawność działania mózgu osób dorosłych spożycia suplementów na bazie soku z buraka przed rozpoczęciem ćwiczeń. Badanie objęło 26 mężczyzn i kobiet w wieku ponad 55 lat, którzy wcześniej nie wykonywali ćwiczeń fizycznych i cierpieli na nadciśnienie krwi, które było leczone lekami. Trzy razy w tygodniu przez sześć tygodni pili oni sok z buraka przed średnio intensywnym, 50-minutowym chodem na bieżni.

Naukowcy odkryli, że buraki zwiększały poziom azotanu dietetycznego, który po spożyciu był przekształcany w organizmie w azotyny oraz tlenek azotu -NO. Tlenek zwiększa przepływ krwi w organizmie i poprawia wydajność ćwiczeń u osób w różnym wieku. Picie soku z buraków według naukowców miało wpływ na funkcjonowanie sieci mózgowych w korze ruchowej oraz na wtórne połączenia między korą ruchową a częścią kresomózgowia. Zatem połączenie ćwiczeń z piciem soku z buraków skutkuje zwiększeniem ilości tlenu dostarczanego do organizmu i stwarza warunki do pozytywnego wzmacniania kory somatomotorycznej.

Zobacz koniecznie

karolina Śliwko

Cześć jestem Karolina, swoją przygodę z współpracą z tym portalem zaczęłam 2 lata temu, gdy ważyłam ponad 100 kg. Z miła chęcią dzielę się moim doświadczeniem, błędami, wynikami testów i sposobami na odchudzanie.



Komentarze

Kamila 24 dnia 08 Odpowiedź

Uwielbiam pić sok z buraków, codziennie staram się wypić 1 szklankę po obiedzie. Nawet mój mąż polubił i pije go zemną.

Zostaw Opinię

Dodaj komentarz

Nasze czytelniczki

FLICKR WIDGET

Polecane Filmiki

nie ma zaplanowanych eventów!
NIEDZ. PN. TW. ŚR. CZW. PT. SO.
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30

Portal internetowy DrZdrówko.pl to miejsce gdzie skupione są informacje na temat sposobów na szczupła sylwetkę. Na stronie w ramach artykułów przeprowadzamy testy, recenzje oraz porady. Portal ma charakter edukacyjny, nie stanowi i nie zastępuje porady lekarskiej...

My w socialMedia już wkrótcę!

OSTATNIE POSTS

Sprawdź jak powinnaś się ważyć
12 21 komentarzy
Aktywne wakacje nad wodą ?
19 33 komentarzy
Sezon BIKINI czas start!
20 08 komentarzy

Ostatnie TWEETY

  • @ElisaKalr Dzięki za świetne porady na temat diety i odchudzania #DrZdrowko prowadzicie naprawę świetny portal!.

  • @TomaszLasoń Zapraszam wszystkich znajomych na świetny portal #DrZdrowko gdzie znajdziecie informacje jak dbać o siebie.

  • @AlicjaPilsz Jesteście jednym z często odwiedzanych przez mnie portali #DrZdrowko trzymajcie tak dalej!.

DrZdrowko.pl © Copyright 2016-2017, Wszelkie prawa zastrzeżone Przeglądając stronę akceptujesz instalacje plików cookies w twoim urządzeniu.